CUMA SOHBETLERİ-2(HAMD ve ŞÜKÜR)



GÜNLÜK HAYATTA BAZI KELİMELERİ yanlış kullanıyoruz bunun bilincinde değiliz.


işte bunlardan biri hamd ve şükür kelimeleri ;

Allah’tan sakının ki şükredebilesiniz.) [Nisa 123]

(Şükrederseniz elbette nimetimi artırırım.) (İbrahim 7)

Allahü teâlâ, şükredene bol bol nimet verir.
(Fâtır 30)Hazret-i İbrahim, Rabbinin nimetlerine şükretti, Rabbi de onu doğru yola iletti. (Nahl 121)
şükür nimeti arttırıcı yönde vuku bulur kul haline şükrederse bulunduğu duruma göre nimeti artar.

hamd ;alemlerin rabbı Allaha mahsustur.Kul un hamdı ;
Hamd ederken nimetleri de, elemleri de sevilmektedir. Çünkü Allahü teâlânın verdiği elemler, nimetler gibi güzeldir. Hamd devamlıdır. Nimet zamanında da, sıkıntılı hâllerde de hamd edilir. Şükür ise nimet zamanlarında olur, nimet kalmayınca, ihsan bitince şükür de kalmaz...

biz bu 2 kelimeyi yanlış kullanıyoruz MESALA BİR KAZA ESNASINDA DURUMUNDAN MEMNUN OLMAYAN KİŞİ (YARALI OLAN BİR KİŞİ )ALLAHA ŞÜKÜRLER OLSUN DERSE ;



ALLAH TARAFINDAN VERİLEN BU SIKINTININ ARTMASI YÖNÜNDE BİR TALEPTE BULUNMUŞ OLUR.(Verilen bu durumun artması yönünde ) bu durumda allaha hamd olsun demelidir.(hamdın durdurucu etkisini kullanmalı)



BUNA KEZA MUTLU OLDUĞU durumlarda nimeti gördüğü durumlarda şükür etmesi (nimetin artması yönünde bir talep oluşturur)hamd etmek ise bu durumlarda durdurucu etki yaratır .


bu farkı bilip bence öyle uygulayalım. mesala GECE şu anda sıkıntılı bir durumda o bu zamanları için Allaha hamd olsun demeli;(allaha şükürler olsun dememeli);.........



Yorumlar

Adsız dedi ki…
ben de hamd ve şükürün farkını öğreneli daha dikkat etmeye başladım ...bir de sabır meselesi var derdi olmayan ağız alışkanlığıyla duasında sabır talep etmemeli çünkü o duanın kabulü halinde sabır verilir ama onun yanında o sabırı kullanabileceğimiz sıkıntı da verilir diye okumuştum..çok güzel konulara değiniyorsun arkadaşım Allah razı olsun geç oldu ama hayırlı cumalar
VİRGO dedi ki…
çok teşekkür ederim yorumun için arkadaşım sizlere de hayırlı cumalar allah sizlerden de razı olsun mutlu kalın...
GeCe dedi ki…
ben de şükretmemiştim tabi ki ama hamd da etmmeiştim biraz edeyim bari sağol ablacım
GAMZELİ ANNE dedi ki…
ben iyiyede kötüyede şükrederim mutlaka rabbimin bildiği bi hikmet vardır...yine şükür siz gibi dostlar var...iyi bayramlar....
Paşa dedi ki…
bunu biliyordum abla ama şükür hastalıkta belada durdurucu olarak hamd ise nimetlerin sağlığın artışı olarak değilmiydi ben öyle hatırlıyordum:(((
eo gracias por seguir mi blog...!*
THANK your for folloWing me blog...!*

Bu blogdaki popüler yayınlar

KOLAY KALICI KILO VERME (63 gunde 18 kg)

MİSTİK RUHLARA SICAK ÇİKOLATA

cuma sohbetleri 36 AHDE VEFA