CUMA SOHBETLERİ-4 (Kul hakkı-DEDİKODU)


İnsanoğlu, başkalarının hakkını çiğnerken o insanların Allah’ın kulu olduklarını unutuyor.

Ben Allah’ın bir kuluna zulmedersem, Onun kahrına hedef olurum.” diye düşünemiyor.

Bunun içindir ki, kendisine İlâhî ikazlar geliyor. Bu rahmanî ikazlara tercüman olma sadedinde Allah Resulü de (asm.) ümmetini defalarca ve değişik şekillerde ikaz etmiştir. Sadece üç misâl:
“Mazlumun bedduasından sakınınız. Çünkü onun duasıyla Allah arasında perde yoktur.” (Buharî, Müslim)

“Ümmetimden müflis odur ki, kıyamet günü namaz ve zekâtla gelir. Ama, bu arada sövdüğü şu kimse, dövdüğü bir başka kimse dahi gelir. Bunun üzerine kendisinin hasenatından şuna verilir, buna verilir. Üzerinde haklar bitmeden kendi hasenatı tükenirse, o zaman onların hatalarından alınır kendisine yüklenir. Daha sonra cehenneme atılır.”

“Kaçmayarak, yalnız Allah’tan sevap bekleyip sabrederek, düşmana karşı durduğun halde öldürülürsen, borçlarından başka bütün günahlarına kefaret olur. Bunu bana Cibril söyledi.” (Müslim)

Günümüzde dedikodu (gıybet etmek )en büyük kul haklarından biridir.

bilerek veya bilmeyerek yaptığımız her türlü konuşma yı kapsamı içine alır.

biz çoğu zaman derizki doğruyu söylüyorum onda var olan şeyi söylüyorum.yalan bişey demiyorum .

Peygamber efendimiz (s.a.v)diyorki;

konuştuğunuz şey onda varsa GIYBET ,eğer yoksa İFTİRA olur.

bu yüzden ÇOK DİKKATLİ OLMALIYIZ.DEDİKODU ANINDA DEDİKODUSUNU YAPTIĞIMIZ KİŞİYLE BİZİM BEYNİMİZ ARASINDA BİR TELEPATİ KURULUR .
ONUN HOŞLANMAYACAĞI ŞEKİLDE KONUŞTUĞUMUZ SÜRECE BİZ SEVAPLARIMIZI ONA YOLLUYORUZ. EĞER YOLLAYACAK SEVABIMIZ YOKSA ONUN GÜNAĞINI ALMAYA BAŞLIYORUZ.
BÖYLECE YAPTIĞIMIZ İYİLİK VE SEVAPLARI DEDİKODU MEKANIZMASIYLA DAĞITIYORUZ. NE İLGİNÇ DEĞİLMİ?..........
Ey inananlar! Zandan çok sakının, zira zannın bir kısmı günahtır. Birbirinizin suçunu araştırmayın; kimse kimseyi çekiştirmesin; biriniz ölü kardeşinin etini yemekten hoşlanır mı?” ( Hucurat Sûresi, 12)

Yorumlar

GeCe dedi ki…
büyük harflerle yazılan bölüm doğru olabilir ama doğruluğu kanıtlanmış değildir, kimse bilemez bu yüzden kesin değil de olası bir durum olarak bakmakta fayda var. buna dikkat. ve kul hakkı gerçekten en korktuğum şey.
Paşa dedi ki…
ablaaaa...hep dikkat edin diye uyarıyorsun sende olmasan yandık gerçekten uyarıların için iyiki varsın allah razı olsun...ne kadar aklımızdada olsa kayıyoruz nedense:(((
Estas nominada a lo mejor del año, visita mi blog, y empieza a votar YA…!*
sevgili virgo,ne kadar önemli bir konuya değinmişsin..hayatta en önemli mevhumlardan biri kul hakkıdır.34 yaşımdayım ve kul hakkı yememeye hep özen gösterdim ama zaman zaman insanlar benim yaptıklarımın karşılığını veremediler malesef..
bunun dışında adalet konusunda olmayı istediğim tek kişide hz.Ömer'dir.onun gibi olamayacağımı bilsemde örnek aldığım tek kişidir.teşekkürler paylaşım için...
VİRGO dedi ki…
teşekkür ederim içimden geldiği gibi.
çok güzel yaşayabilene ne mutlu adalet li olmak kosusunda hz ömerin adaletini örnek alana ....
hz ömer hakkında bir kitap elime geçmişti tesadüfen okudum .okurkende ağladım adaletine hayran kaldım ne mutlu adaletli olana selam olsun tüm insanlara.....
Unknown dedi ki…
tamda yarama parmak bastınız desem:)))
beş yıl boyunca kardeşim gibi sevdiğim ve hakkında arkasından tek kelime etmediğim biri vardı..
bir gün davranışlarındaki tuhaflık ve yanımdaki kişinin gazıyla dedimki;5 yıllık arkadaşımı tanıyamıyorum.bazı şeyler makam mevki insanı neden değiştiriyor çok üzüldüm...
ve bunu söylediğimden dolayı günlerce kıvandım.yanımdakilere dedimki;ben bunu söylediğimden dolayı çok pişmanım beni söylememiş kabul edin.ve o zatlardan biri boşver üzülme o senin arkandan çok rahat konuşuyor diye cevap verdi bana.
ne yaptım biliyormusunuz?
bunu bile bile kapısına gidip,hakkını helal et.ben senin hakkında bunu söyledim dedim.
bu kişiye dikkat edelim.bizim aramızı açacak.o ise bana pişkinlikle üstelik elini beline koyup olabilir demişimdir bişeyler.herkes birbiri ardından konuşuyor diye cevap verdi.
bişeyleri düzelteyim derken tamamen koptuk.aradaki zat hakkında her ikisininde birbiri hakkında söylemlerine şahidim.
şimdi ikisi iyi dostlar.nasıl bir arkadaşlıksa..iç bulandırıcı..
biz görüşmüyoruz.adeta benden nefret ediyor.çok ağladım.neden böyle davrandı diye.ama şimdi dostumu seçmede yanıldığımı tamamen kendi hatamın sonucu olduğunu anladım yaşadıklarımın.
bazen düşünüyorum;ikisini birbirine düşürmek öyle kolayki..
ama bunu kendime yakıştırmıyorum.bu koğuculuk olur.fitne olur.karakterleri aynı olan insanlar birbirlerini buldu diyorum.ben belkide dostluk konusunda hayatımın en acı tecrübesini yaşadım.
bunu yazdım.gıybet olurmu? emin değilim.ama yaşadığım tecrübeye bir örnek bab-ında kabul edin.kişilerden çok olayı ön plana çıkarmak istedim.dedim ya..gıybet konusunda yaşadığım acı bir tecrübe oldu benim için..
sevgiler...hayırlı cumalar şimdiden..
VİRGO dedi ki…
sayın gönülden dökülenler sizlerede hayırlı cumalar hemen hemen her zaman günlük yaşantımızda olan bu tür şeylerle karşılaşıyoruz.
bence siz gıybet etmemişsiniz çünkü gıybet kişiliğine yapılır hareketlerine yapılan eleştiri mahiyetinde olur siz de bu konuşmanızdan rahatsız olup hakkında konuştuğunuzu gidip beyan edip helallik istemişsiniz .
her işte bir hayır vardır.belki arkadaşlığınız devam etseydi farklı seviyelere taşınabilirdi.
bence peygamber efendimizin bir hadisi var
kişi bir kötülüğü gördüğü zaman eliyle düzeltsin düzeltemiyorsa diliyle ,yine de düzeltemiyorsa
kalbiyle buğz etsin diyor...
siz bence çok rahat olun sevgiler saygılar....

Bu blogdaki popüler yayınlar

KOLAY KALICI KILO VERME (63 gunde 18 kg)

MİSTİK RUHLARA SICAK ÇİKOLATA

cuma sohbetleri 36 AHDE VEFA