TEVAZU (MÜKEMMEL BİR KISSA)


Günümüzde unuttuğumuz bir kavram gibi TEVAZU ...... bu kıssayı çok seneler önce okuduğumda çok duygulanmıştım.s izlerlede paylaşmak istedim buyrun okuyalım.


Bir adam helal olmayan yoldan para kazanıp bununla kendisine bir inek alır. Neden sonra, yaptıklarından pişman olur ve hiç olmazsa iyi birşey yapmış olmak için bunu Hacı Bektaş Veli'nin dergahına kurban olarak bağışlamak ister. O zamanlar dergahlar aynı zamanda aşevi işlevi görüyordu.
Durumu Hacı Bektaş Veli'ye anlatır ve Hacı Bektaş Veli helâl değildir diye bu kurbanı geri çevirir. Bunun üzerine adam mevlevi dergahına gider ve aynı durumu Mevlâna'ya anlatır Mevlâna ise bu hediyeyi kabul eder.
Adam aynı şeyi Hacı bektaş veli'ye de anlattığını ama onun bunu kabul etmemiş olduğunu söyler ve Mevlâna'ya bunun sebebini sorar:
Mevlâna şöyle der:
- Biz bir karga isek Hacı Bektaş Veli bir şahin gibidir. Öyle her leşe konmaz. O yüzden senin bu hediyeni biz kabul ederiz ama o kabul etmeyebilir.
Adam üşenmez kalkar Hacı Bektaş dergahı'na gider ve Hacı Bektaş Veli'ye, Mevlâna'nın kurbanı kabul ettiğini söyleyip bunun sebebini bir de Hacı Bektaş Veli'ye sorar.
Hacı Bektaş da şöyle der: - Bizim gönlümüz bir su birikintisi ise Mevlâna'nın gönlü okyanus gibidir. Bu yüzden, bir damlayla bizim gönlümüz kirlenebilir ama onun engin gönlü kirlenmez. Bu sebepten dolayı o senin hediyeni kabul etmiştir..

Yorumlar

Selma dedi ki…
İlk defa misafiriniz oluyorum. Blogunuza biraz göz attım çok hoşuma gitti.Muhabbetle kalın
Adsız dedi ki…
Çok güzel bir kıssaydı Allah razı olsun arkadaşım...tevazuda zirvelerde dolaşan bu insanları inşallah hepimiz örnek alır hayatımızı ona göre şekillendirebiliriz...teşekkürler
GeCe dedi ki…
ben de bilmiyordum waaav dedim okumam bitince
Paşa dedi ki…
çok anlamlı ve ibret alınacak hikaye zaten buyuklerimizn her hareketini ibret almak lazım ama malesef uygulamak da çok çok zorlanıyoruz...
VİRGO dedi ki…
teşekkür ederim selma ,eylül bahçesi gece ve paşa ihşallah yaşayanlardan olalım..
Nélia Botelho dedi ki…
Hello!

Thanks for your kind visit to my blog and I wish you a Happy New Year!
kisses
Nélia
41 kitchen dedi ki…
Mevlana bir ışıktır...Bu kıssada da göstermiş büyüklüğünü. Çok beğendim.
VİRGO dedi ki…
evet bende çok severim mevlanayı çok büyük zatlardan biridir.....

Bu blogdaki popüler yayınlar

KOLAY KALICI KILO VERME (63 gunde 18 kg)

MİSTİK RUHLARA SICAK ÇİKOLATA

cuma sohbetleri 36 AHDE VEFA